Lite blandat, mest bilder

Veckorna rullar på, hösten är rätt tråkig just nu, mörk och blöt, men vissa dagar är bättre än andra. Så här fina morgnar har det varit några dagar den här veckan:

Vacker tisdagsmorgon

Vacker tisdagsmorgon

Underbar fredagsmorgon

Underbar fredagsmorgon, på väg till jobbet

Rakeredsdammen en vacker fredagsmorgon i november

Rakeredsdammen en vacker fredagsmorgon i november

Sigge och Kenzo fick leta lite godis på promenaden igår och jag tog några bilder, ljuset var dock inte så bra. Västarna är köpta på Hööks och sitter helt okej med tanke på priset (59 kr), de är himla praktiska för vi syns väldigt väl när vi är ute i skymning eller mörker med reflexvästar på både hundar och människor.

"Kom igen, säg att vi får starta!"

”Kom igen, säg att vi får starta!”

Letar för fullt

Letar för fullt

Så vidare värst mycket träning med Gari har det inte blivit efter den usla lydnadsträningen i tisdags, i går kväll blev det dock en stunds slalomträning och det börjar kännas lite mer stabilt. Jag har börjat flytta mig över till hans vänstra sida och det funkar… ibland. 😉 Att skicka honom från lite håll och få honom att gå in rätt är heller inte helt lätt, men vi jobbar vidare. 🙂

Jag passade även på att låta honom och Chili leta lite föremål i trädgården. Chili var väldigt entusiastisk, så pass att han bonklade till mitt högra knä ganska rejält – han dunsade in i mig så mitt knä veks åt fel håll liksom (bakåt) och det gjorde rätt ont just då. Idag gör inte knäet så ont vid normal användning, men däremot har jag svårt att böja det ordentligt då det är ganska svullet och att räta ut det (dvs. nästan böja det bakåt i den vinkel jag fick smällen igår) gör ordentligt ont. Typiskt eftersom vi har agilityträning i ridhuset i morgon, men Gari får väl sköta springandet helt enkelt.

Regntäckena är guld värda nu när vädret är tråkigt, så här fin är Gari i sitt:

Snygg-Baldi i regntäcke

Snygg-Baldi i regntäcke – dålig bild eftersom det började skymma och dessutom var mulet

Tidigare i veckan roade jag mig med att baka glutenfria kanelbullar, fast utan kanel och istället med lime och vit choklad. Resultatet blev över förväntan, härligt! Egentligen var det ett test för att se om det kommer att gå att baka goda glutenfria lussekatter och det ser ytterst lovande ut.

Fyllningen kommer från det här receptet: http://www.heavenlycupcake.se/2009/10/bullar-med-vit-choklad-och-lime.html

medan själva bulldegen är gjord enligt det här receptet: http://glutenfriakoket.wordpress.com/2012/06/03/kanelbullar/

Mycket goda glutenfria bullar med lime och vit choklad

Mycket goda glutenfria bullar med lime och vit choklad

Idag har vi varit lite flitiga inomhus genom att vi tapetserat fondvägg i ena gästrummet. Ingen av oss har tapetserat tidigare men det gick förvånansvärt bra ändå. Blir lite enklare när man rollar upp limmet på väggen och sen ”bara” sätter dit tapetvåden. Resultatet blev helt okej. 🙂

Fondvägg i ena gästrummet

Fondvägg i ena gästrummet

Vi har även ägnat oss åt att frysa in drygt 15 kg kött då vi passat på att köpa ett helt lamm; tur att vi har tre frysar och en frysbox. 😉

Lämna en kommentar